BLOG

Latest Tech
News

Suntem pe baricade, avem grija ca telecomunicatiile sa functioneze

iulie 21, 2022

Suntem pe baricade, avem grija ca telecomunicatiile sa functioneze

Traim vremuri nu tocmai fericite, ne dorim din suflet sa trecem cu bine peste aceasta criza si sa revenim cat mai repede la ritmul normal de viata. Am tot vazut cum diverse companii comunica strategii de avarie, reduceri de personal si mutare a diferitelor secvente de munca in regim de WFH (work from home). Ne-au intrebat mai multi prieteni ce facem, asa ca scriem astazi putin despre situatia generala din telecomunicatii, dar si despre ce facem si ce avem noi de facut in aceasta perioada.



Inainte de toate, ne vedem de treaba. Tacem si facem. Chiar daca suntem si noi dintre aceia care sunt nevoiti sa se expuna. Telecomunicatiile sunt astazi mai importante ca oricand, iar noi, cei care ne oferim serviciile pentru a garanta ca acestea functioneaza in parametrii optimi, chiar si in regim de consumuri tot mai mari, suntem prezenti permanent acolo unde este tot mai mare nevoie. Pe teren, la instalari si lucrari de mentenanta, la clientii care au nevoie de tot mai multe resurse din zona voce/date, dar si ca suport pentru tot ce inseamna project management pentru infrastructuri telecom si wireless.

Conectivitatea telecomunicatiilor este vitala pentru mentinerea economiei in miscare si mentinerea societatii intacte.

Cum s-au descurcat pana acum operatorii cu criza?

Operatorii de telecomunicatii recunosc ca toti clientii vor fi mai dependenti de serviciile lor in carantina - pentru munca, divertisment si mentinerea conexiunilor sociale - si, in acelasi timp, vor intampina dificultati economice.

Operatorii din Romania, dar si din Australia, Pakistan, Arabia Saudita, Bahrain, Rusia, Franta si Belgia, pentru a numi doar cateva tari din care am gasit noi informatii, anunta o crestere sau eliminare a plafoanelor de date, sau chiar o furnizare a internetului gratuit nelimitat - cel putin pentru utilizatorii fixi.

Operatorii au o mare responsabilitate de a gestiona stresurile create de situatia curenta si de a mentine retelele in functiune, mentinand in acelasi timp propriii angajati cat mai in siguranta.
De exemplu, industria telecomunicatiilor din Statele Unite, solicitata de Comisia Federala de Comunicare (FCC), s-a angajat sa „mentina americanii conectati”, sa mentina serviciile pentru clientii rezidentiali si intreprinderile mici si sa isi deschida hotspoturile Wi-Fi pentru orice american care are nevoie de ele.

In mod similar, Vodafone a anuntat cinci angajamente fata de consumatori si societati pe care le serveste in intreaga Europa, angajandu-se, printre altele, sa mentina calitatea serviciilor, cu o prioritate accentuata catre comunicarile critice ale companiilor; sa furnizeze capacitate de retea si servicii pentru functiile critice ale guvernului, in special spitale si apeluri de urgenta; dar si sa imbunatateasca diseminarea informatiilor catre public, inclusiv prin alerte text.

Totusi, lucru care nu trebuie neglijat, retelele de telecomunicatii arata efecte ale stresului cauzat de cresterea traficului atat in zona de date cat si in cea de voce.

In ciuda popularitatii aplicatiilor de mesagerie, vocea a cunoscut o reinviere - asa cum s-a demonstrat prin cresterea cu peste 30% a apelurilor vocale in Marea Britanie, triplarea traficului vocal in Elvetia, cresterea cu 50 la suta in Belgia, dar si congestii de trafic vocal in alte parti. Au fost semnalate intreruperi ale retelei in Europa - din Lituania, Elvetia si Marea Britanie. Operatorii spanioli au emis un apel catre consumatorii lor de a-si folosi serviciile „in mod responsabil” in timpul carantinei. Operatorii italieni au inregistrat o crestere de 70 la suta a traficului. Vodafone a inregistrat o crestere a traficului cu 50 la suta pe unele piete.

In Romania ne bucuram inca de stabilitate in tot ce inseamna servicii de date si voce. Investitiile facute de operatorii de telecomunicatii in ultimii ani se vad astazi tot mai mult, iar gradul sporit de profesionalizare al industriei are capacitatile necesare pentru a implementa rapid noi capacitati acolo unde se simte nevoia tot mai mult. Alaturi de acestia suntem si noi, ”cei din linia intai”, oameni care facem eforturi pentru a inchide cu succes proiectele ce ne sunt atribuite, in timpi tot mai scurti. Astazi vedem cu adevarat valoarea muncii noastre mai mult ca oricand, iar colegii din Net Shape, mai ales cei din teren, sunt cei pe care-i pretuim si sustinem in tot ce au de facut.

In cadrul Net Shape s-au luat si masuri dureroase, asa cum se intampla astazi in majoritatea companiilor. Dar asta nu afecteaza cu nimic calitatea muncii pe care o facem, ne asumam tot ce este de facut si o facem cu gandul ca este cu adevarat nevoie de munca noastra.
Suntem pe baricade, avem grija ca telecomunicatiile sa functioneze. Nici nu vrem sa ne imaginam cum ar arata lumea fara servicii de date si voce.

Cat despre cealalata preocupare a noastra, domeniul WiFi, diminuarea solicitarilor ne-a obligat sa ne regandim putin strategia pentru acest an. Intram intr-o zona de adancire a cunostintelor, ne organizam pentru a fi si mai pregatiti atunci cand impreuna cu partenerii nostri vom putea relua proiectele de proiectare si implementare de infrastructuri wireless. Pana atunci, colegii din departamentul WiFi sustin fel si fel de examene si certificari, participa la cursuri si webinarii, realizeaza in continuare testari de echipamente si solutii software pe care sa le folosim cu succes in proiectele viitoare.

Suntem alaturi de toti partenerii si clientii nostri, avem un program de mentenanta proactiva, asa ca monitorizam si optimizam remote infrastructuri cruciale pentru mediul business.

Asa ca, daca aveti intrebari sau va ganditi sa incepeti chiar conturarea unui plan pentru o viitoare strategie wireless a companiei dvs. va suntem alaturi, astazi mai mult ca oricand. Tot ce trebuie sa faceti este sa ne contactati si sa ne spuneti care sunt problemele sau planurile pe care le aveti. In limita posibilului putem deplasa si echipe, in conditii de maxima siguranta, pentru depanarea de infrastructuri cu probleme, sau pentru orice alte servicii ce tin de zona wireless a companiei.