retea wireless

O buna retea wireless iti face clientii fericiti

Stiai ca wifi-ul slab oferit clientilor poate fi unul dintre motivele pentru care ei nu se intorc la tine in magazin? Sau, invers spus, s-a demonstrat ca un serviciu wifi de buna calitate isi aduce o importanta contributie la fidelizarea clientilor.

Ai un magazin si cu siguranta ti-ai pus de cateva ori problema semnalului wifi pe care-l oferi celor care te viziteaza. Probabil crezi ca problema este rezolvata, dar este oare asa? Cea mai buna retea wireless pusa la dispozitia clientilor nu este aceea pe care o poti oferi cu ce ai la indemana (in general solutii foarte putin costisitoare care nu fac decat sa plimbe superficial wifi-ul de ici, colo), ci acela care este convingator si pentru tine. Tu esti, dincolo de toate, cel mai bun client al tau. Pretentiile tale (educate, de altfel, si de o buna informare in orice domeniu) sunt cu adevarat importante si abia atunci cand tu esti multumit, ar trebui sa fii convins ca esti pe drumul cel bun. Incearca sa fii pretentios si nu te ascunde dupa ideea „nu ma pricep, ii las pe altii sa faca, doar ii platesc”. Nu zicem ca este rau, doar n-o sa te apuci acum sa inveti totul despre undele radio si care sunt setarile magice pentru o retea wireless excelenta. Dar te poti informa, mai ales daca si partenerii tai intr-un asemenea proiect sunt deschisi sa-ti ofere raspunsuri la orice intrebare.

La Net Shape, in mica noastra scoala de wifi cum ne place sa-i spunem, dezideratul „inainte de a aplica, explica!” ne este de mare folos. Este modul nostru prin care ne facem intelesi, este mijlocul prin care reusim sa ne punem de acord cu oricine asupra tuturor aspectelor tehnice si nu numai. O retea wireless, cate de simpla, are la baza cateva principii teoretice pe care oricine este capabil sa le inteleaga daca sunt explicate atent. Ei bine, in cazul retelelor wireless mai complicate vorbim deja nu doar de cateva principii, ci de o adevarata filosofie. Dar, in cazul acestora din urma, de obicei, parteneri de discutii ne sunt oameni instruiti in domeniu, reprezentanti ai departamentelor IT sau decidenti care au cumva si o pregatire tehnica.

A fi sau a nu wifi? Asta-i intrebarea!

Introcandu-ne la tine si la magazinul tau, ar trebui sa fii convins de faptul ca reteaua wireless din magazinul tau produce. Daca nu e buna, produce chiar paguba… Daca e foarte buna, poti pune in planul de business si ceva $$$ in dreptul veniturilor aduse de reteaua wifi. Sunt venituri pasive, corect, cam greu de evidentiat. Asta doar pana la un punct.

Dar sa le luam pe rand. O slaba retea wifi, sau una pe care nu o controlezi deloc (poate bate semnalul din vecini si pe la tine si te multumeste asta…) creaza cu siguranta un disconfort celor care-ti trec pragul. Oamenii sunt astazi conectati permanent la tot ce misca, fenomenul retelelor sociale nu mai trebuie explicat nimanui, toti sunt acolo, fie pe Facebook, Instagram, Twitter sau Pinterest. Faptul ca nu oferi o conexiune wifi de buna calitate se va intipari cumva in mintea celui care te viziteaza si cum comparatiile functioneaza subliminal, intotdeauna se va aprinde un beculet „la alalalt parca mergea si wifi-ul mai bine…”.

De partea cealalalta, o excelenta retea wireless ii va face pe cei care-ti trec pragul sa se foloseasca la maxim de beneficiile internetului. Asa ca te poti alege si cu ceva reclama frumoasa (sunt destui care pun pe facebook, instant, lucruri pe care le apreciaza, anunta promotii atunci cand ele sunt convingatoare, ba chiar lanseaza catre prieteni intrebari de genul „ce sa-mi iau? Asta sau asta?”). Tu nu trebuie decat sa-i pui o infrastructura solida la indemana si chiar sa-l provoci sa o foloseasca. Mai mult, la cumparaturi mergem adeseori insotiti. Cel care nu are neaparat treaba sau curiozitati de shopping, se multumeste sa stea intr-un colt si sa butoneze. N-am vrea sa-l facem nerabdator si sa-si doreasca sa plece mai repede, nu? El chiar are puterea sa influenteze cumparaturile. Daca nu-i dam posibilitatea petrecerii unui timp de calitate (asa cum il intelege fiecare – ori ca sta pe facebook, joaca un joc online sau se uita la ceva filme pe YouTube), oricand poate lansa dureroasa sentinta: „Hai, draga, sa mergem ca deja m-am plictisit”. Si acea sau acel draga, omul pe care tu-l astepti sa cumpere ceva de la tine, nu va vrea sa-si supere jumatatea si… uite-asa slabul semnal wifi te vaduveste de posibilitatea castigarii unui nou client. Client care, daca acea retea wireless este ofertanta, va fi cumva incurajat, chiar si tacit, sa se intoarca la tine. Atata vreme cat cealalata parte nu are nicio obiectie (pentru ca va gandi „ok, vrea acolo, e bine ca au super wifi…”), revenirii in magazinul tau nu i se vor pune prea multe piedici.

Si asta nu e tot…

Pana acum ne-am referit la cum influenteaza reteaua wireless fidelizarea celor care-ti calca pragul. Hai acum sa-ti spunem si ce mai ai tu de castigat…

Reteaua wireless iti spune multe despre comportamentul clientilor

Noile tehnologii iti sunt acum mai acesibile ca oricand. Preturile de achizitie si instalare nu mai sunt prohibitive, iar avantajele pozitioneaza excelent investitia in zona costuri / beneficii.

Daca vrei mai mult, si trebuie sa vrei, ar trebui sa te preocupe si beneficiile pe care o retea wireless inteligenta ti le intoarce in marketing. De exemplu, cu ajutorul echipamentelor Ruckus wireless iti aducem in magazin o infrastructura care te va ajuta sa iei bune decizii chiar si in ce priveste zonele in care sa plasezi cele mai bune promotii. Softurile de analiza pe care le folosim creaza asa-numite „heat map-uri” aratandu-ne zonele in care clientii au petrecut cel mai mult timp. Poti, de pilda, sa te joci cu aceasta informatie, si sa faci intr-o perioada anume un split test A/B. Adica sa propui pentru o perioada o zona din magazin in care sa plasezi promotii sau lucruri interesante, urmand ca apoi sa modifici acea zona. Heat-map-ul generat de reteaua wireless iti va arata care dintre cele 2 zone a fost mai la indemana clientilor, unde anume au petrecut ei cel mai mult timp.

Tot din rapoartele noastre de analiza poti afla cati clienti ti-au trecut pragul in fiecare zi. Sunt date care, adunate intr-o baza, iti pot arata mai clar care sunt momentele pe care trebuie sa le speculezi la maxim, sau cand poti apela la instrumente de marketing pentru a stimula cresterea vanzarilor.

Mai mult, poti opta si pentru posibilitatea de a comunica prin wifi cu cei care te viziteaza. Iti putem oferi o aplicatie prin care sa-ti anunti vizitatorii care sunt promotiile cele mai interesante, ba chiar sa le oferi si un cod/voucher de cumparaturi, indreptandu-i astfel catre o achizitie din magazinul tau.

Inainte de a lua o decizie privind dezvoltarea sau realizarea unei retele wireless profesionale te rugam sa ne contactezi. Iti explicam cum facem si ce ai de castigat. Sa stam de vorba nu te costa nimic. Inca 🙂

Mai mult, ca sa te convingem, putem chiar sa-ti oferim echipamente in testare pentru o perioada de timp. Dupa aceea vei avea posibilitatea sa le achizitionezi sau chiar sa le inchiriezi.

Pentru a beneficia de toate avantajele oferite de o retea wireless excelenta foloseste datele noastre de contact. Iti suntem alaturi si, asa cum spuneam si la inceputul articolului, vei fi cel mai fericit client al propriului tau magazin. Si tu si toti ceilalti.

Write a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *