Captiv Portal

3 moduri de urmarire a persoanelor care utilizeaza servicii bazate pe locatie

Din ce in ce mai multe companii utilizeaza servicii bazate pe locatie prin intermediul sistemelor Wi-Fi, RFID si Bluetooth pentru a urmari si a interactiona cu clientii. Este un lucru bun ce se concretizeaza atat in oferirea de servicii tot mai eficiente pentru clienti, dar si un fapt care aduce beneficii valoroase companiilor ce inteleg sa puna la lucru noile tehnologii.

Exista o multime de motivatii care determina companiile sa instaleze si sa foloseasca tehnologii de localizare-urmarire. Prima dintre ele este si faptul ca tehnologia a devenit tot mai accesibila, ba chiar si mai usor de inteles pentru tot mai multe persoane. Nu trebuie sa fii cine stie ce programator pentru a crea mini infrastructuri de comunicare prin Wi-Fi, RFID si Bluetooth. Dar, chiar si asa, recomandam tuturor sa foloseasca serviciile unor companii specializate atunci cand vor sa implementeze astfel de sisteme. Asta si pentru ca, desi pare simplu, in zona radio lucrurile sunt mai complicate, iar in cazul aglomerarilor (magazine mari, mall-uri etc.) exista mai multe piedici ce nu intotdeauna sunt prea usor de trecut. Daca vreti sa va folositi de avantajele tehnologiilor Wi-Fi, RFID si Bluetooth, va stam la dispozitie cu setup-uri la cheie. Ne contactezi, povestim si trecem impreuna la fapte.

In mod general putem folosi aceste tehnologii pentru a ”urmari” oamenii. In fond, urmarim dispozitivele mobile pe care acestia le folosesc, cu care acestia se conecteaza si prin intermediul carora ”comunica” cu diferite echipamente ce se folosesc de sisteme Wi-Fi, RFID si Bluetooth.

Wi-Fi, RFID si Bluetooth – 3 modalitati de a urmari locatia oamenilor in interior

Exista mai multe moduri de a urmari locatia in interior. Cele mai populare sunt Wi-Fi, balizele Bluetooth si RFID. Toate trei sunt in crestere de popularitate si incep sa fie folosite din ce in ce mai mult si in Romania. Toate ofera un avantaj competitiv, o modalitate de a intelege comportamentul clientilor la cumparaturi, intr-o anumita locatie.

Ca si discutie principiala spunem intotdeauna ca la baza unei posibile ”urmariri” va sta consimtamantul clientului. Acesta poate fi obtinut prin mai multe modalitati, unele dintre ele cu rata mare de succes. Un exemplu este si cel prin care oferim Wi-Fi gratuit clientilor printr-un Captive Portal. La initierea sesiunii, ”semnarea contractului”, clientul este informat de ce anume presupune conectarea la respectiva retea wireless. Accesand reteaua isi da acordul. Mai mult sunt si comercianti care folosesc si tactici de marketing pentru a obtine consimtamantul clientilor. Astfel, pentru a va da acordul sa primiti informari via Wi-Fi, RFID sau Bluetooth puteti obtine discounturi preferentiale sau vouchere de cumparaturi.

Urmarirea clientilor prin Wifi

Multi furnizori de Wi-Fi ofera servicii optionale bazate pe locatie (LBS). Deoarece majoritatea locatiilor instaleaza Wi-Fi oricum, este o optiune atractiva. LBS utilizeaza triangularea, adresele MAC, intensitatea semnalului si alte metode pentru a identifica locatia unui dispozitiv.

Aceasta abordare nu necesita neaparat consimtamantul utilizatorului. Orice dispozitiv Wi-Fi va scana pentru retele si numai acesta dezvaluie anumite informatii. Cu o aplicatie pentru smartphone asociata pot fi obtinute mai multe informatii despre locatie, iar trimiterea mesajelor bazate pe locatie devine posibila.

Urmarirea clientilor prin RFID

RFID utilizeaza chipuri mici sau etichete care sunt de obicei atasate unui element / produs. Avantajele principale sunt ca aceste cipuri sunt ieftine si nu necesita energie. Aceste etichete reflecta semnale inapoi la emitatoare. Este o solutie excelenta pentru urmarirea produselor (cum ar fi cartile dintr-o biblioteca), dar este o implementare greoaie (plasarea etichetelor pe fiecare produs in parte). Tehnologia poate fi combinata si cu echipamente Wi-Fi si Bluetooth.

Urmarirea clientilor prin balize Bluetooth

Balizele Bluetooth sunt din ce in ce mai utilizate. Folosesc o tehnologie cunoscuta sub numele de Bluetooth Low Energy (BLE), care este diferita de popularul Bluetooth pe care il folosim de pilda pentru a asocia un smartphone cu diverse produse Smart Home sau chiar cu echipamentul radio al masinii. Urmarirea prin balize Bluetooth necesita consimtamant din partea clientului.

Doua diferente notabile intre BLE si Bluetooth-ul traditional sunt consumul de energie si largimea de banda. Dispozitivele BLE sunt atat de eficiente din punct de vedere energetic incat, in unele cazuri, bateriile pot dura ani intregi cu o singura incarcare. Bluetooth-ul clasic accepta aplicatii in banda larga, cum ar fi cea audio, dar BLE este mai potrivit pentru transmisii scurte.

Balizele Bluetooth, care sunt, de asemenea, uneori descrise ca Active RFID, sunt radiodifuzori unidirectionali conceputi ca un far. Receptorul, de obicei un smartphone, interpreteaza datele de pe baliza si, cu ajutorul altor aplicatii si retele, utilizeaza aceste date pentru a determina locatia.

Ca si concluzie finala, indiferent de abordarea implementata, urmarirea locatiei devine pe zi ce trece tot mai rapida. Este doar un beneficiu al unei lumi conectate si o mare oportunitate pentru companii. Bineinteles, folosita responsabil si cu beneficii concrete pentru cel care este ”urmarit”.

Daca aveti nevoie de astfel de tehnologii, suntem aici pentru a le pune la treaba si pentru dumneavoastra. Suntem conectati permanent la toate noutatile din domeniu, avem solutii creative si eficiente pentru a veni in sprijinul departamentelor de marketing. Mai mult, avem deja experienta mai multor proiecte wifi incheiate cu succes pentru clienti medii si mari. Hai sa povestim, ne gasesti aici.

Write a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *